آموزش

ابزارهای آنالیز اینستاگرام ، اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید عملکرد خود را در اینستاگرام بررسی کنید و آن را بهبود بخشید در این بخش برخی مسائل مربوط به تحلیل های اینستاگرام را از معیارهای اندازه گیری و تحلیل شبکه اجتماعی اینستگرام هست با هم بررسی می کنیم تا بتوانید بدون هزینه از آن ها در جهت ارتقای برنامه های بازاریابی خود در اینستاگرام استفاده کنید

نرخ تعامل (engagement rate)

نرخ تعامل در اینستاگرام یا Instagram Engagement Rate از مهمترین معیارهای موثر در رتبه بندی پیج ها و پست ها می باشد نرخ تعامل در آنالیز پیج اینستاگرام به معنی درصد تعداد تعامل کنندگان به کل فالوورهای صفحه است در الگوریتم جدید اینستاگرام نرخ تعامل یا همان Engagement Rate یکی از فاکتورهای اصلی می باشد.

 محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت

برای محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام  ابتدا تعداد تعامل های پست مورد نظر را محاسبه کنید برای این کارتعداد لایک ها و کامنت ها و سیو های آن پست را با هم جمع کنید ( این یعنی تعداد تعامل ).

در ادامه این تعداد را تقسیم بر کل تعداد بیننده های پست  (reach) کنید ، برای این کار باید ابتدا پیج اینستاگرام خود را به بیزنس پروفایل تبدیل کرده باشید. سپس حاصل این تقسیم را در 100 ضرب کنید تا به درصد تبدیل شود.

ابزار محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

برای مشاهده نرخ مشارکت یا تعامل یک پیج  میتوانید ایدی پیج مورد نظر را در بخش جستجوی سایت وارد کنید و نرخ تعامل به صورت اتوماتیک محاسبه شده  و نمایش داده خواهد شد

اصطلاحات مربوط به تحلیل و آنالیز پروفایل اینستاگرام

Follower count: تعداد افرادی که صفحه شما را فالو کرده اند.

Impressions: تعداد کل دفعاتی که تمام پست های شما دیده شده اند.

Reach: تعداد کاربرانی که هر کدام از پست های شما را دیده اند.

Profile views: تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است.

Website clicks: تعداد دفعاتی که بر روی لینک وب سایت‌تان که در بیو پروفایل گذاشته اید، کلیک شده است.

Call clicks / Email clicks: تعداد کل دفعاتی که بر روی ایمیل یا شماره تماس شما کلیک شده است.

Posts: تعداد پست هایی که منتشر کرده اید.

Mentions: تعداد پست هایی که نام کاربری شما را منشن کرده اند.

Branded hashtags: تعداد کل پست هایی که با هشتگ های مختص شما منتشر شده اند. 

اصطلاحات تحلیل پست و ویدیو ها

Impressions: تعدادِ کل دفعاتی که یک پست دیده شده است.

Reach: تعداد کل کاربرانی که پست شما را دیده اند.

Likes: تعداد کاربرانی که هر پست شما را لایک کرده اند.

Comments: تعداد کامنت هایی که هر پست دریافت کرده است.

Saved: تعداد کاربرانی که هر پست را ذخیره کردند.

Engagement: تعداد کاربرانی که هر پست را لایک کرده، کامنت گذاشته اند و یا ذخیره کردند.

Views: تعداد بازدید یک ویدئو

استوری های اینستاگرام:

Impressions: تعداد دفعاتی که یک عکس یا ویدیو استوری دیده شده است.

Reach: تعداد کل کاربرانی که عکس یا ویدیو استوری شما را دیده اند.

Exits: تعداد دفعاتی که هر کاربر از استوری شما خارج می شود.

Replies: تعداد پاسخ هایی که در واکنش به یک عکس یا فیلم در استوری داده می شود. (به صورت پیام دایرکت می آید)

People insights: لیستی از کاربرانی که عکس یا ویدیو استوری شما را بازدید کرده اند. نکته: با کلیک بر روی نام کاربری آن ها می توانید مستقیما حساب آن ها در اینستاگرام را ببینید.